Regulamin Studenckiego Klubu EXTREM
działającego w Szkole Głównej Handlowej

 

1. Organizacja nosi nazwę Studencki Klub EXTREM.

2. Klub działa przy Centrum Wychowania Fizycznego i Sportu SGH w Warszawie.

3. Klub korzysta z osobowości prawnej SGH.

4. Celem Klubu jest umożliwienie jego członkom rozwijania i pogłębiania zainteresowań w dziedzinie alternatywnego wykorzystania sportów ekstremalnych oraz wpływu współzawodnictwa na budowanie, kształtowanie, a także sprawne kierowanie i zarządzanie zasobami ludzkimi. Klub zajmuje się również propagowaniem idei sportów ekstremalnych, szerzeniem kultury i duch sportu oraz popularyzacja indywidualnych osiągnięć członków Klubu w powyższym zakresie.

5. Cele powyższe klub realizuje poprzez:

a. udział w przedsięwzięciach prowadzonych przez Centrum Wychowania Fizycznego i Sportu SGH w Warszawie,
b. udział w przedsięwzięciach organizowanych przez Klub i organizacje partnerskie.

6. Członkiem zwyczajnym Klubu może być każdy student Szkoły Głównej Handlowej zainteresowany problematyką naukową Klubu.

7. Członkami honorowymi Klubu mogą być absolwenci SGH lub zatrudnieni w niej nauczyciele akademiccy, a także inne osoby, które położyły szczególne zasługi dla rozwoju Klubu.

8. Członkostwo nabywa się na mocy decyzji Zarządu Klubu.

9. Członek ma prawo:

a. czynnego uczestniczenia w pracach Klubu,
b. korzystania z pomocy pracowników jednostki, przy której afiliowany jest Klub,
c. udziału w Walnym Zebraniu,
d. czynne bierne prawo wyborcze.

10. Członek Klubu ma obowiązek:

a. przestrzegać postanowień Regulaminu Klubu oraz uchwał jego organów,
b. terminowo wywiązywać się z powierzonych prac.

11. Członkostwo ustaje na skutek:

a. wykluczenia - dokonanego za zgodą Opiekuna w drodze uchwały Walnego Zebrania podjętej na wniosek Zarządu w przypadku postępowania członka Klubu sprzecznego z regulaminem, Statutem SGH lub w inny sposób nie dający się pogodzić z obowiązkami studenta SGH,
b. wykreślenia - dokonanego przez Zarząd w przypadku utraty przez członka Klubu statusu studenta SGH lub na wniosek samego członka.

12. Organami Klubu są:

a. Zarząd liczący 5 członków,
b. Walne Zebranie,
c. Opiekun Klubu.

13. Zarząd jest wybierany przez Walne Zebranie na okres 1 roku akademickiego.

14. Do kompetencji Zarządu należy:

a. reprezentowanie Klubu wobec władz uczelni,
b. organizowanie i kierowanie pracą Klubu,
c. wykonywanie uchwał Walnego Zebrania.

15. Do kompetencji Walnego Zebrania należy:

a. określenie kierunków pracy Klubu,
b. wybór oraz wcześniejsze - za zgodą Opiekuna Naukowego - odwołanie Zarządu,
c. zatwierdzenie wystąpień Zarządu do władz Uczelni lub organów Samorządu Studenckiego w sprawach dotyczących studiów i funkcjonowania Uczelni.

16. Walne Zebranie zwołuje zarząd przynajmniej 1 raz w roku. Nadzwyczajne Walne Zebranie zwołać może Również Opiekun - na wniosek 10% członków.

17. Uchwały organów Klubu zapadają zwykłą większością głosów w obecności, co najmniej połowy uprawnionych do głosowania. Członkowie honorowi mają wyłącznie głos doradczy.

18. Do kompetencji opiekuna należy:

a. zatwierdzanie tematów prac podejmowanych przez Klub i merytoryczna pomoc w ich realizacji,
b. rozstrzyganie sporów między członkowskich,
c. reprezentowanie Klubu poza Uczelnią,
d. zatwierdzanie wydatków przeznaczonych na realizację celów Klubu.

19. Uchwały lub jednoosobowe decyzje organów Klubu mogą być uchylone przez Rektora w przypadku, gdy są sprzeczne z prawem, Statusem SGH oraz gdy naruszają powagę Uczelni.

20. Praca organów Klubu ma charakter społeczny.

21. Dla realizacji swoich celów Klub korzysta ze środków finansowych:

a. wyodrębnionych przez Uczelnie z jej budżetu,
b. adresowanych na Klub, a przekazanych przez donatorów na konto Uczelni,
c. wypracowanych przez członków Klubu i przekazanych na konto Uczelni na podstawie umów zawieranych przez uczelnie z innymi podmiotami.

22. Rozwiązanie Klubu następuje w drodze:

a. uchwały Walnego Zebrania,
b. decyzji Rektora podjętej na wniosek Opiekuna, gdy działalność Klubu przynosi szkody Uczelni,
c. wykreślenia z rejestru - gdy Zarząd nie dopełnia obowiązków związanych z Rejestrem Kół Naukowych.

23. Regulamin ulega zmianie na wniosek Zarządu uchwalony przez Walne Zebranie, zaopiniowany przez Opiekuna oraz zatwierdzony przez Rektora.